Afvallen | 3 simpele gewoonten voor afvallen in quarantaine. Dit kun jij ook

De periode van intelligente lockdown maakt het uitdagend om gezond te eten en jouw sportritme vast te houden. Je beweegt automatisch minder. Je fietst niet meer naar kantoor. En je leerde in korte tijd onbewust gewoonten aan waardoor je aan conditie verliest, afvallen niet lukt en je zelfs aankomt. Tijd voor een kickstart. Pas deze 3 simpele gewoonten vanaf vandaag toe.

Eet tussendoortjes, dit helpt jou afvallen.

Je leest het goed: tussen de maaltijden door eten, helpt jou afvallen. Eet iets kleins tussen je ontbijt en lunch, tussen lunch en diner en in de loop van de avond. Doordat je tussendoor eet, heb je minder honger en schep jij je bord minder vol bij de maaltijden. Je lichaam is de hele dag voorzien van energie dus grijp je minder snel naar ongezond voedsel. Ondanks dat je dus vaker eet op een dag, heb je aan het eind van de dag toch minder gegeten.

Kies deze tussendoortjes
– Een handje amandelen
– Een volkoren cracker met mager beleg zoals kipfilet
– Fruit
– Snoepgroente zoals cherrytomaten

“Honger is een sterk oergevoel waar bijna niet tegenop te boksen is. Kies meerdere keren per dag voor gezonde tussendoortjes en je hebt geen behoefte meer aan ongezond eten.”

– Tom van der Zwaan, personal trainer

Stop met dromen, start met doen.

Water drinken is vanaf nu jouw prioriteit

Van weinig drinken krijg je trek. Je lichaam verwart dorst met honger. De drempel naar de keuken is laag. Dus snoep jij sneller terwijl je niet meteen aan een glas water denkt. Maak genoeg drinken makkelijker door grotere hoeveelheid in een keer te pakken. Zet een hele pot thee naast je computer in plaats van één mok. Of een kan water in plaats van een glas. Drink voor elke maaltijd een glas water. Je vult de maag en eet minder. Win-win.

 

Kies een stok achter de deur

Dat jij steeds meer transformeert naar een couch patato, komt doordat het heel moeilijk is discipline op te brengen om af te vallen als er niemand kijkt. Kies daarom voor ritme en vaste afspraken en sport met een trainingsmaatje, in een kleine groep of kies voor een personal trainer.

Bekijk ook eens onze pagina over “Personal Training in Breda

Voordelen van samen sporten

  1. Je kunt elkaar tot de orde roepen als de ander geen zin heeft.
  2. Jullie zien elkaar in deze gekke tijd weer eens regelmatig.
  3. Je kunt zelf kiezen welke sport je wil beoefenen: hardlopen, wielrennen, fitness, etc.
  4. Samen sporten motiveert

Voordelen van sporten met een personal trainer

  1. Je wordt verwacht op vaste momenten.
  2. De trainer bedenkt de work-out voor jou.
  3. Een coach herinnert jou op professionele wijze aan je einddoel zodra je verslapt. Zo wordt afvallen makkelijker.
  4. Een sportdeskundige weet hoe jij het meest effectief traint.
  5. Trainingen op maat worden vaak gecombineerd met individueel voedingsadvies voor afvallen.
  6. Je kunt dit ook samendoen met sportmaatje.

Een personal trainer geeft je steeds het laatste zetje dat écht verschil maakt en afvallen leuk maakt.

Vrijblijvend gesprek aanvragen

Vul het contactformulier in en vraag een vrijblijvend gesprek aan.

FitEffect is hét programma voor een fit lijf en een gezond leven. Bij FitEffect ben je verzekerd van de beste begeleiding en de persoonlijke aandacht die nodig is om jouw doelstellingen te behalen!

© 2018 FitEffect

Bedrijfsgegevens

BTW: NL172044157B01
KVK: 68037392
IBAN: NL27 INGB 0007 6776 66

Contactgegevens

Locatie

Breda Strength & Conditioning
Spinveld 66 A13
4815 HT Breda

Tom van der Zwaan
+31 (0)6 55 56 34 21